Je jasné, že firmu zakládáme proto, aby nám vydělávala peníze. A je jedno, v jakém odvětví podnikáme. Avšak k tomu, abychom dosahovali zisku, potřebujeme stále nové a nové zákazníky. Jak je ale přilákat, a hlavně udržet?

K tomuto účelu nám slouží nejrůznější metody propagace. Z těch je asi nejznámější reklama, především ta televizní. Ta je také nejúčinnější, neboť působí na zákazníka přímo a ovlivňuje jak zrak, tak sluch. Navíc ji nelze přeskočit či vypnout, pokud tedy nechcete riskovat, že přijdete o začátek svého pořadu.

burza2

Ovšem ani tento způsob není vhodný pro všechny firmy. Přeci jen, natočení byť půlminutového klipu není zrovna levná záležitost. A pak je zde také otázka koupě vysílacího času v televizi. Je tedy jasné, že zvláště malé firmy by z toho příliš neprofitovaly, či spíše náklady by dalece přesáhly očekávaný nárůst zisku.

Pro malé a střední podniky bývá obvykle vhodnější jiný typ propagace. Příkladem může být metodika SEO, z anglického Search Engine Optimalization, tedy optimalizace webu pro vyhledávače Seolight. Jejím cílem je zvýšit návštěvnost internetové stránky, neboť každý z těchto návštěvníků je potenciálním zákazníkem. A čím více jich je, tím je vyšší šance, že si některý z nich něco koupí. A jak vlastně funguje?

Je to poměrně jednoduché. Internetová stránka se upraví tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil odkaz na ni v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.

penize4

Je totiž podstatně pravděpodobnější, že člověk klikne na takovýto odkaz. Koneckonců, kdo z nás se probírá třeba deseti stránkami výsledků? Proto je důležité, aby byl právě náš odkaz umístěný co nejvýše.

A pro koho se tato metodika hodí? Jak již bylo řečeno, je vhodná zvláště pro malé a střední podniky. Ocení ji také začínající firmy především ty, které provozují internetový obchod. Naopak pro velké, zavedené koncerny se jedná o zbytečnost. Avšak záleží jen na vás, zda tuto metodiku budete implementovat.